reklama

Posiadanie własnej witryny w sieci to dziś nieodłączny element każdego biznesu, ale żeby odbiorcy mogli na nią trafić, to powinna znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, a jest to jedynie możliwe po podjęciu działań SEO. Jakie są podstawowe zasady pozycjonowania stron internetowych? O tym można przeczytać poniżej!

Pozycjonowanie – zasady

Zasady pozycjonowania stron internetowych są dość rozległe. Jednak najważniejsza z nich dotyczy zadowolenie użytkowników i robotów Google. Niestety do tej pory udało się ustalić kilka czynników, które mają wpływ na dobrą oceną przez roboty i to właśnie nimi należy się kierować. Szczególnie ważne są słowa kluczowe, czyli frazy, które najprawdopodobniej w oknie wyszukiwarki zostaną wpisane przez potencjalnego odbiorcę. W celu ustalenia tych najlepszych agencje SEO wykorzystują zaawansowane narzędzia, które umożliwiają sprawdzenie m.in.: ile razy dana fraza była wyszukiwana w określonym czasie, czy jakie z nich najczęściej wybierane są przez konkurencję.  Bardzo często okazuje się, że słowa kluczowe są nadmiernie „okupowane” i ich używanie będzie bezcelowe, ponieważ roboty Google witrynę uznają za gorszą i mniej wartościową. Można śmiało powiedzieć, że jedną z podstawowych zasad pozycjonowania jest umieszczenie słów kluczowych w tytule i podtytułach każdej podstrony.

Wszystkie z nich powinny unikatowe, treściwe i nawiązujące do tematyki strony. Zostanie to docenione nie tylko przez roboty Google, ale też użytkowników, którzy jeszcze przed otwarciem linku będą wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Tym sposobem mogą obiektywnie ocenić, czy znajdą odpowiedź na zadane pytanie lub zostaną przekierowani do poszukiwanego produktu. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, zasady wprost pokazują, że bez dobrego Meta Tagu description większość podjętych działań nie będzie miała sensu. Jest to krótki opis widoczny w oknie wyszukiwarki. Kiedy nie zostanie opracowany, to roboty Google same wybiorą kawałek treści, który według nich będzie najlepiej opisywał zawartość strony. Z tym że nie wiadomo, czy rzeczywiście akurat ten fragment będzie realnie oddawał rzeczywistość. Istotne jest też to, aby Meta Tag description zawierał słowa kluczowe, około 150 znaków oraz wezwanie do działania. Kolejną podstawową zasadą pozycjonowania strony internetowej jest sama treść. Chociaż nasycenie frazami ma bardzo duże znaczenie, to bez wartościowych i unikalnych tekstów nic nie uda nam się zdziałać. Treść musi nawiązywać do tematyki witryny, odpowiadać na zagadnienie, być podzielona na nagłówki oraz sformatowana. 

Kolejne zasad pozycjonowania stron internetowych

Omawiając temat zasad pozycjonowania stron internetowych, nie można zapomnieć o kwestiach technicznych. Nie tylko treść, grafika, czy wideo mogą mieć wpływ na ocenę robotów Google i odbiorców. W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na to, czy linki wewnętrzne działają prawidłowo i kierują do odpowiedniej podstrony. Użytkownik może szybko zrezygnować z przeglądania witryny, jeśli przykładowo interesuje go pozycjonowanie w Warszawie, a otwiera mu się link prowadzący do oddziału w Rzeszowie. Poruszanie się po stronie powinno być łatwe i intuicyjne. Nie można pozwolić odbiorcom, aby zbyt dużo czasu musieli poświęcić na poszukiwanie interesującego ich wątku bądź produktu. Zasady pozycjonowania wręcz pokazują, że strona musi być kompatybilna z wszystkimi urządzeniami i systemami operacyjnymi dostępnymi na rynku. Coraz częściej bowiem użytkownicy przeglądają treści w komunikacji miejskiej, poczekalni, czy też na przerwie w pracy. Dlatego ważne jest też to, aby witryna ładowała się szybko, a każdy jej element był widoczny. Niezależnie od tego, czy odbiorca korzysta z tabletu, telefonu, czy komputera. Co ciekawe, wszystkie wymienione podstawowe zasady pozycjonowania można zweryfikować. Istnieje wiele narzędzi, które umożliwiają kontrolę prędkości ładowania, przejrzystości strony bądź jej unikalności. Jednak specjaliści SEO zaznaczają, że cały proces wymaga ogromu wiedzy i pracy, aby uzyskać oczekiwane rezultaty.