wykres

Dodanie bloga do swojej witryny to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z klientami i utrzymywanie długotrwałych kontaktów. Zabawne oraz przydatne treści dodadzą również mocy Twojej marce. Wiele firm postrzega blogi jako dodatkowe narzędzie wizerunkowe o niewielkim potencjale sprzedażowym. Sporo osób uważa, że prowadzenie takiej przestrzeni jest czasochłonne i nie warto wymyślać pomysłów na posty czy poprawiać jakości treści. Prawda brzmi jednak inaczej – wielu firmom udało się odnieść sukces dzięki przemyślanym, dobrze przygotowanym treściom.

Jak zwiększyć popularność bloga? Social media i reklama

Wiedza to podstawa – zwłaszcza jeśli pracujesz w ciągle zmieniającej się branży. Brak zdobywania nowych umiejętności lub poszerzania zdobytych informacji może prowadzić do okresów wypalenia, takich jak brak inspiracji i ogólne zawężenie tematów, o których można pisać teksty.

Jeśli myślisz o tym, jak zwiększyć widoczność swojego bloga, promocja stanowi kluczowy aspekt. Bez tego ciężko jest cokolwiek zrobić, ponieważ aby odnieść sukces, najpierw trzeba zebrać publiczność. Co ważne, hasła typu „promocja” czy „reklama” mogą wywoływać wiele niechęci. Powód jest prosty – pomyśleliśmy, że może nas to za dużo kosztować. Nie ma nic gorszego niż to. Natomiast wydanie nawet kilku złotych na reklamę jednego posta na Facebooku może wiele zdziałać. Wszystko zależy od tego, czy artykuł wystarczy, aby przyniósł Ci oczekiwany zysk.

Oczywiście trzeba najpierw dotrzeć do odpowiednich odbiorców, w przeciwnym razie pieniądze przeznaczone na reklamę mogłyby się faktycznie zmarnować. Czy Facebook to jedyne miejsce, w którym możesz się reklamować? Absolutnie nie! Koniecznie sprawdź inne media społecznościowe. Pamiętaj jednak, aby nie posuwać się za daleko. Czasami postawienie na jeden, dwa kanały jest lepsze niż spędzanie czasu na wielu, ale robienie tego niedokładnie.

Jak zwiększyć popularność bloga? buduj linki SEO

Linki mają duży wpływ na to, jak wyszukiwarki postrzegają daną stronę. Mowa o linkach w witrynach internetowych takich jak katalogi firm np. masznamarzenia.pl, oraz o tych, które łączą ze sobą portale. Jeśli prowadzisz bloga, Twoim celem powinno być pozyskiwanie linków z innych witryn. Im bardziej aktualne znaczenie ma dana pozycja dla Twojego portalu, tym lepiej.

Oczywiście, liczy się również jakość. Nie jest trudno szybko stworzyć kilkanaście blogów na bezpłatnej platformie i linkować do głównego, jednak nie da to oczekiwanych efektów. Pamiętaj też, aby wspomnieć o innych treściach, gdy to robisz. Jeśli masz możliwość odniesienia się do swojego wpisu archiwalnego w najnowszym tekście – umieść odpowiedni link. Możesz też skorzystać z bazy firm takich jak: masznamarzenia.pl

Jak zwiększyć popularność bloga i jakich błędów unikać?

Wpisy nieregularne, niespójne lub nie na temat są problemem wielu firmowych blogów. Jeśli zdecydujesz się na blogowanie, potraktuj to poważnie. Nie musisz tworzyć list tematów na następne sześć miesięcy ani publikować nowych wpisów co drugi dzień. Po prostu staraj się podejmować działania na bieżąco i bądź odpowiednio przygotowany.

Pisanie jedynie w odpowiednim momencie raczej nie da Ci szansy na zatrzymanie użytkowników. Brak planowania motywów może z czasem prowadzić do kanibalizacji słów kluczowych, co zaszkodzi SEO Twojej witryny. Jak w przypadku każdej firmy, tak i w blogowaniu kluczowe jest zaangażowanie.