Dziś trudno wyobrazić sobie osiąganie wysokiej sprzedaży w sklepie internetowym bez jego właściwego pozycjonowania. Wynika to po prostu z ogromnej konkurencji. Z roku na rok powstają nowe sklepy internetowe. To oznacza, że początki są bardzo trudne. Dlatego, aby przebić się do świadomości klientów, konieczne są wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jak jednak skutecznie wypozycjonować sklep internetowy? O rady w tym zakresie poprosiliśmy specjalistów z firmy AdShock.

Struktura i optymalizacja sklepu internetowego

Sklep internetowy od zwykłych stron internetowych różni przede wszystkim fakt, że jest on dużo bardziej rozbudowany. To nie tylko kilka podstron, ale podział na wiele kategorii produktowych, często także podkategorii i stron produktowych. Poza tym cel sklepu jest inny. W przypadku firmy, witryny www pełnią przede wszystkim rolę wizerunkową. Celem sklepu internetowego jest natomiast sprzedaż. Trzeba mieć na uwadze, realizując działania z zakresu pozycjonowania. Przede wszystkim sklep musi posiadać odpowiednią strukturę i być zoptymalizowany pod kątem SEO. Warto, żeby wyróżniał się jasnym i przejrzystym podziałem na kategorie, podkategorie oraz strony konkretnych produktów. Można powiedzieć, że struktura sklepu internetowego powinna przypominać drzewo. Takie rozmieszczenie kategorii jest nie tylko przejrzyste dla użytkowników, ale i dla robotów wyszukiwarek. Sklep internetowy nie może być także zbytnio przeładowany zdjęciami i grafikami. Na pozycjonowanie sklepu internetowego ma bowiem wpływ szybkość, z jaką strona ładuje się w przeglądarce. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio konwertować zdjęcia i grafiki. Optymalizując sklep internetowy, nie można zapomnieć także o adresach URL. Adresy stron kategorii, podkategorii i produktów powinny być krótkie i najlepiej, jeśli nie będą zawierały żadnych znaków specjalnych. Takie adresy URL są po prostu przyjazne dla algorytmu wyszukiwarki. Optymalizacją sklepu internetowego zająć powinna się dobra agencja interaktywna, posiadająca dobre opinie, taka jak Adshock. Pracujący w niej specjaliści, dzięki swojemu doświadczeniu w sposób właściwy przygotują strukturę sklepu tak, aby pozycjonowanie przynosiło wymierne efekty.

Treść na stronach sklepu internetowego

Tworząc treści do sklepu internetowego, należy pamiętać o odpowiednim doborze słów kluczowych. To zawsze wymaga poświęcenia czasu. Wszystko po to, aby dobrać takie frazy, które są wpisywane przez użytkowników. Frazy kluczowe trzeba wykorzystywać przy tworzeniu opisów kategorii produktów oraz do opisów samych produktów. Ważne jest, aby mieć na uwadze nie tylko ogólne frazy kluczowe, ale i te bardziej szczegółowe, czyli frazy z tzw. „długiego ogona”. To właśnie „długi ogon” (long tail) ma w pozycjonowaniu sklepów internetowych szczególne znaczenie. Tworząc treści, warto pamiętać, żeby były one unikatowe. Kopiowanie jest przez Google karane utratą wypracowanej pozycji, dlatego wspomniane treści należy przygotowywać samodzielnie. W tym celu warto wykorzystać bloga, który pomoże w procesie pozycjonowania, przyciągając użytkowników ciekawymi tematami. Na blogu dobrze jest publikować artykuły eksperckie, poradniki czy inne treści, które mogą zainteresować użytkowników. To będzie miało swoje przełożenie także na pozycje w wynikach wyszukiwania. Google niczego tak nie docenia, jak dobrych, wartościowych i unikalnych treści.

Linkowanie

W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego bardzo ważne jest linkowanie, zarówno to wewnętrzne, jak i zewnętrze. Zadanie to jednak powierzyć trzeba doświadczonej agencji marketingowej. Źle przeprowadzone linkowanie wewnętrzne czy niewłaściwe pozyskiwanie linków przychodzących może bowiem przynieść więcej strat niż korzyści. Dobrze wdrożone linkowanie znacznie przyspiesza indeksowanie strony przez wyszukiwarkę. Natomiast pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących wpływa na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie sklepu internetowego nie jest zadaniem łatwym. Rady od firmy AdShock z pewnością będą w tym kontekście pomocne. Warto jednak zastanowić się nad nawiązaniem współpracy z profesjonalną agencją marketingową, specjalizującą się w pozycjonowaniu sklepów internetowych. To gwarancja efektów i bezpieczeństwa.

Jaka jest cena pozycjonowania sklepu internetowego? W przypadku tak rozbudowanej usługi jest ona wyceniania indywidualnie i nie ma stałego cennika. Pozwala to na dostosowanie wysokości opłat do możliwości oraz wymagań klienta.